مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور DP 2

مشعل دوگانه سوز( گاز و گازوئیل ) خانگی ایران رادیاتور مدل DP 2

ویژگی ها :

  • ظرفیت 450.000 تا 1.500.000 کیلو کالری 
  •  احتراق دو مرحله ای
  • دمپر اتوماتیک
  • پمپ سانتک مدل AJ 6
  • رله کنترل TMG 740 شکوه
  • 1 عدد شیر برقی گاز تکضرب 2”،1 عدد شیر برقی گاز تدریجی 2” کروم شرودر یا دانگز
  • 1 عدد شیر برقی گازوئیل 1/4”،2 عدد شیر برقی گازوئیل 1/8”  کروم شرودر یا دانگز
  • پرشر سوئیچ هوا
  • پرشر سوئیچ گاز
  • چشم الکترونیک UV
  • سروو موتور LKS 310
  • خدمات پس از فروش سراسری کشوری
  • دارای یکسال گارانتی

کاربردها :

  • مشعل های دوگانه سوز(گاز و گازوئیل) ایران رادیاتور مدل DP 2 با حداکثر ظرفیت 1.500.000 کیلو کالری  جهت مصارف گرمایش دیگ آب گرم و بخار موتورخانه و تامین آبگرم مصرفی و سیستم گرمایشی و فضا های صنعتی می باشد

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

توضیحات

مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور مدل DP 2
ویژگی های مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور مدل DP 2 :

    مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور مدل DP 2 با حداکثر ظرفیت 100.000 کیلو کالری جهت گرمایش دیگ آب گرم و بخار موتورخانه و تامین آبگرم مصرفی و سیستم گرمایشی و فضا های صنعتی مناسب می باشد.
    دمپر مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور مدل DP 2 بصورت دستی می باشد.
    بطور کلی هنگام انتخاب مشعل ، علاوه بر لزوم توجه به نوع سوخت مشعل ، لازم است به دلایل مختلف ظرفیت مشعل حدود 20% بیشتر از ظرفیت دیگ یا محفظه احتراق هیتر در نظر گرفته شود.
    هنگام انتخاب مشعل ، به قطر لوله شعله پوش مشعل جهت امکان ورود لوله فوق در دیگ و امکان نصب مشعل  در بدنه دیگ کاملا توجه فرمائید.
    شرکت ایران رادیاتور  با دارا بودن بیش از 1000 مرکز خدمات پس از فروش مجاز در سراسر کشور از محصولات خود کاملا” پشتیبانی  می نماید.
    از تقسيم حد اکثر کيلو کالری قدرت گرمايش مشعل های گازوئيل سوز بر عدد 8,500 مقدار ليتر مصرف گازوئيل در ساعت بدست می آيد.
    از تقسيم حد اکثر  قدرت گرمايش مشعل های گازی بر عدد 9200 حداکثر مقدار مصرف گاز مشعل بر حسب متر مکعب در ساعت بدست می آید.
    در مسير سوخت گازوئيل تا مشعل ، لازم است فيلتر گازوئيل و نازل یا نازل های گازوئیل براساس ظرفیت مشعل گازوئیلی نصب گردد.مراجعه به مقاله  انتخاب نازل گازوئیل برای مشعل های گازوئیل سوز.
    نصب فیلتر گاز با سایز و فشار کار مناسب بعد از شیر ربع گرد گاز و قبل از رگولاتور گاز و شیرهای برقی ضربه ای یا تدریجی گاز مشعل ، از اولین تجهیزات موردنیاز خط گاز در مشعل های گازسوز می باشد.
    چنانچه فشار خط گاز تامین سوخت مشعل 2 پوند باشد ،استفاده از بالانسر (Balancer) جهت تنظیم و بالانس تغییرات اندک فشار گاز تغذیه مشعل گازی با سایز و دبی موردنیاز گاز مشعل،در ابتدای خط گاز ضروری است. همچنین در صورتیکه فشار گاز تغذیه مشعل بالاتر از 2 پوند (15 یا 30 تا حداکثر 60 پوند) باشد، نصب رگولاتور گاز با سایز،فشار کار و دبی گاز مناسب نیز در ابتدای خط گاز مشعل ضروری است.

عملکرد کلی مشعل ها :

    در مشعل های فن دارشروع عملکرد بر اساس فرمان ترموستات دیگ یا هیتر و طبق برنامه زمانبندی رله مشعل می باشد، به این ترتیب که ابتدا طبق فرمان رله فن هوادهی مشعل به مدت حدود 30 تا 60 ثانیه روشن شده و بعد ترانس جرقه زن مشعل شروع به ایجاد جرقه نموده و سپس شیر برقی سوخت مشعل (گاز ، گازوئیل یا مازوت) باز شده و سوخت از شیر برقی عبور کرده و وارد محفظه احتراق دیگ یا هیتر می شود. اکنون با وجود جرقه ترانس ، شعله در جلوی شعله پخش کن مشعل تشکیل می گردد .
    پس از تشکیل شعله ، دیگر نیازی به جرقه یا قوس الکتریکی نیست و با فرمان فتوسل یا یون ،عملکرد ترانس جرقه زن متوقف گردیده و مشعل به عمل احتراق خود تا زمان رسیدن فرمان خاموش شدن از طریق ترموستات ادامه می دهد.
    الکتروموتورفن هوادهی مشعل ها براساس ظرفیت مشعل تک فاز یا سه فاز بوده و دارای  2900 دور در دقیقه می باشند.
    اصولاً بدنه ی مشعل های دوگانه سوز ایران رادیاتور از آلومینیوم ریخته گری است که قطعات موردنیاز برای عملکرد مشعل بر روی آن نصب می گردند.

تنظیم سوخت و هوای مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور :

احتراق‌کامل سوخت حاصل تنظیم دقیق نسبت سوخت و هوا است. هرچه این نسبت با دقت بیشتری تنظیم شود راندمان احتراق بالاتر رفته و در نتیجه به سوخت کمتری احتیاج است. در مشعل‌های کوچک تنظیم هوای موردنیاز احتراق مشعل توسط دمپر دستی انجام می شود ولی در مشعل های بزرگ این تنظیم به کمک دمپر اتوماتیک هوای مورد نیاز احتراق تامین می‌شود. البته با توجه به آنکه دمای هوای دیگ موتور‌خانه و رطوبت آن در طول سال متغیر است ، در مشعل های بزرگ ، باید در هر فصل دمپر‌ هوا مورد تنظیم مجدد قرار گیرند. امروزه مشعل‌های مدرن مجهز به یک سیستم کنترل هوشمند PLC هستند که به صورت اتوماتیک نسبت بین سوخت و هوا را در تمام طول شبانه روز و تمام فصول سال تنظیم می‌نمایند.

با توجه به کامل نبودن راندمان احتراق سوخت در مشعل ها و در نظر گرفتن برخی تلفات حرارتی ، هنگام انتخاب مشعل ، ظرفیت مشعل را حدود 20 درصد بیشتر از ظرفیت دیگ در نظر می گیریم.

    به ازاء هر 300 متر افزایش ارتفاع از سطح در یا بدلیل کاهش غلظت هوا ، راندمان احتراق سوخت انواع مشعل ها حدود 4% کاهش می یابد.
    ارزش حرارتی هر متر مکعب گاز طبیعی تقریبا معادل K.cal 9200 می باشد.
    ارزش حرارتی هر لیتر گازوئیل تقریبا معادل K.cal 8500 می باشد.
    ارزش حرارتی هر کیلوگرم گازوئیل تقریبا معادل K.cal 10500 می باشد.

مشخصات عمومی
مدل مشعل DP 2
ساخت ایران
گارانتی گروه صنعتی ایران رادیاتور
مدت گارانتی 12 ماه
مشخصات فنی
نوع سوخت دوگانه گاز و گازوئیل
نوع برق مصرفی تکفاز 220 / سه قاز 380
الکتروموتورفن - kw 3
ظرفیت حرارتی- kcal 450.000 الی 1.500.000
سیستم احتراق دو مرحله ای
فشار پمپ گازوئیل - bar -
قطر شعله پوش - mm 194
قطر لوله ورودی گاز - inch 2"
مشخصات فیزیکی
kg - وزن -
ابعاد مشعل - mm 810*220*1030

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور DP 2”